Search

Dzień sportu i nie tylko...

W minioną środę obchodziliśmy dzień sportu. W teatrze antycznym podczas antraktów prezentowano komedie. Przerwą w rozgrywkach sportowych była w naszej szkole prezentacja spektaklu kółka teatralnego: Niewiarygodna przygoda Marka Piegusa. Zdjęcia można obejrzeć w galerii. Dziękuję uczniom za półroczną współpracę. Życzę udanych wakacji.

Mirosława Stube

Czytaj więcej: Dzień sportu i nie tylko...

Trojanie kibicują BIAŁOCZERWONYM! - Film

Trojanie kibicują BIAŁOCZERWONYM!

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Chodzieży na czele z Dyrekcją szkoły tuż przed pierwszym meczem naszej reprezentacji z Senegalem – podjęli akcję wspólnego kibicowania BIAŁOCZERWONYM. Wszyscy zgromadzeni tego dnia w szkole ubrani byli w narodowe barwy solidaryzując się patriotycznie z reprezentacją Polski podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji. Nie brakowało flag, szalików, czapek, trąbek, kwiatów w narodowych barwach – ale przede wszystkim okrzyków wsparcia, emocji i życzeń wygranej! Taka inicjatywa z pewnością uczy kibicowania i wspierania narodowej reprezentacji w poczuciu utożsamiania się z byciem patriotą.

Małgorzata Jeśko- Doręgowska

Czytaj więcej: Trojanie kibicują BIAŁOCZERWONYM!

„Doskonalimy techniki preparowania i mikroskopowania”

Obserwacje mikroskopowe budzą fascynacje niemalże u każdego „Ludka”.  Ledwie widoczna „gołym” okiem „kropka” , która się znajduje na preparacie mikroskopowym zawsze budzi zainteresowanie u  uczniów. Przekonuję się o tym, za każdym razem, kiedy prowadzę z uczniami zajęcia z użyciem mikroskopów. Ponieważ  dociekliwość poznawcza ucznia  jest dla mnie motorem napędowym do pracy postanowiłam  kontynuować zajęcia z mikroskopowania w drugim semestrze.

 Lubię, kiedy fascynacja przyrodą  idzie w parze z wiedzą naukową, dlatego kiedy „Ludki” opanowały umiejętność obsługi mikroskopu, postanowiłam wejść na wyższy „level” – naukę technik preparowania i mikroskopowania. Przygotowanie materiału do badań mikroskopowych nie jest rzeczą łatwą. Wymaga nie tylko wiedzy, precyzyjności, ale przede wszystkim praktyki. Dlatego uznałam, że to jest właściwy  moment. Dlaczego?  Nie bez kozery zwykło się mawiać „Czym skorupka nasiąknie za młodu…” Czy to był dobry wybór? Jestem przekonana, że tak, mimo, że wcześniej miałam wątpliwości. Zresztą zobaczcie sami.

 

Ewelina Domańska

Klasy pierwsze na sportowo z przedszkolakami.

W piątek odwiedziła naszą szkołę grupa Biedronki z przedszkola ,,Wesołe Smyki”. Grupa sześciolatków zwiedzała budynek szkoły. Po spacerze szkolnymi korytarzami dzieci przeszły na salę gimnastyczną i wraz z pierwszoklasistami stanęły do wyścigów rzędów. Zabawie towarzyszyło wiele radości, emocji. Za dwa miesiące na pewno niektóre z przedszkolaków trafią do naszej szkoły- serdecznie zapraszamy i czekamy.

Justyna Wiśniewska ,Małgorzata Najder

Czytaj więcej: Klasy pierwsze na sportowo z przedszkolakami.

Nietypowa lekcja przyrody – uczeń nauczycielem

Jak zachęcić młodzież do uczenia (się)? Sposobów jest wiele. Jednym z nich jest powierzenie prowadzenia lekcji uczniowi. Taka zamiana ról budzi wiele kontrowersji wśród nauczycieli, a wśród uczniów, według moich obserwacji wiele entuzjazmu. Poniekąd to rozumiem, ale nie do końca… Dlaczego? Nikogo nie trzeba przekonywać, że taka lekcja to z pewnością świetna okazja  dla ucznia uzdolnionego do zaprezentowania swoich wiadomości i umiejętności ponadprogramowych. Ponadto samodzielne prowadzenie zajęć pozwala również doskonalić umiejętność komunikacji, prezentacji i dzielenia się wiedzą z rówieśnikami (wzajemne nauczanie). 

Moim zdaniem sceptycyzm do tej metody, bierze się stąd, iż wymaga ona od nauczyciela o wiele większego wkładu i zaangażowania  w przygotowanie lekcji niż zwykle. Albowiem współpraca ucznia z nauczycielem w tej sytuacji, która zawsze jest nieodzowna przyjmuje tutaj większe spektrum. Pozwala ona na  zaplanowanie poszczególnych etapów lekcji zgodnie z zasadami dydaktyki  rozwijając jednocześnie kreatywność „Ludka”.  Tylko pod takim warunkiem uznaję to metodę za skuteczną. Taka zamiana ról zawsze stanowi dla mnie osobiście  cenne doświadczenie.

Zadowolenie ucznia klasy VI b Bartka Jaśkowiaka, który przeprowadził zajęcia pt. „
Minerały – moja pasja”  oraz zainteresowanie jego kolegów i koleżanek z klasy pozwala mi sądzić, że lekcja ta była interesująca i wartościowa dla nas wszystkich.

 

Ewelina Domańska

Największe i najmniejsze

W maju realizowane były dwa interdyscyplinarne projekty z zakresu przedmiotów przyrodniczych (fizyki, biologii, chemii i geografii): „Największe i najmniejsze”                               i „Wycieczka po Chodzieży i okolicy”. Celem było rozwijanie chęci poznawczych uczniów oraz rozbudzanie zainteresowania naukami przyrodniczymi. Uczniowie klas siódmych doskonalili umiejętności samodzielnego poszukiwania potrzebnych informacji i materiałów, korzystania z różnych źródeł informacji, posługiwania się narzędziami TIK. Efekty pracy mogły być przedstawione w postaci prezentacji multimedialnej, plakatu, folderu lub lapbooka.

 

Najlepsze prace wykonali:

·       Projekt„Największe i najmniejsze”

          Paweł Siurek z klasy 7c (fizyka)

          Natali Baumgart i Amelia Kubiak z klasy 7b (chemia)

          Oliwia Biskupska i Natalia Michalewska z klasy 7b (geografia)

·       Projekt „Wycieczka po Chodzieży i okolicy”

          Anastazja Popiołek z klasy 7c

          Natalia Baumgart i Michalina Boruc z klasy 7b

          Aleksy Bukowski i Hubert Piątek z klasy 7b

Dziękujemy uczniom za zaangażowanie.

PREZENTACJA DO POBRANIA

PREZENTACJA DO POBRANIA

"Spotkanie z ciekawymi ludźmi"

Uczniowie klas 6 i 7 w czwartek uczestniczyli w spotkani z Panią Darią Marcinkiewicz, która była pierwszym gościem inaugurującym cykl spotkań z ciekawymi ludźmi. Uczniowie poznali absolwentkę obecnie ich szkoły, która wzięła udział w "Projekcie Zambia". Z ogromnym zainteresowaniem wysłuchali opowiadania o drodze, którą należało pokonać od Centrali Młodych w Chodzieży do Zambii. Spotkanie uświetnione było projekcją zdjęć i filmów, które Pani Daria przywiozła z wyprawy. Afryka to wieżowce, dzieci w mundurkach, smartfony i ogromna bieda dotykająca bezdomne dzieci. Praca grupy wolontariuszy, w tym naszego gościa polegała na pracy na polu i sadzeniu czosnku, ale to nie spełniało ich chęci pozostawienia czegoś wielkiego po sobie. Po kilkugodzinnej pracy w polu, biegli do sierocińca, za bramą którego uśmiechy maluchów i ich wyciągnięte do zabawy rączki leczyły poranioną skórę i bolące plecy. Ta praca dawała radość i satysfakcję, ale przede wszystkim przewartościowała priorytety tych młodych Europejczyków. Gromkie brawa uczniów były najszczerszym wyrazem podziwu dla takich ludzi. Trzymamy kciuki za Panią Darię i będziemy śledzić jej losy, które...........oczywiście uwzględniają Zambię, bo tam został kawałek jej serca.

Czytaj więcej: "Spotkanie z ciekawymi ludźmi"

Podsumowanie projektu „The Voice of SP3”

Projekt „The Voice of SP3” skierowany był do uczniów klas IV - VII. Celem konkursu było rozwijanie umiejętności językowych oraz wokalnych. Projekt składał się z 3 etapów. Kandydaci prezentowali wybrane przez siebie utwory w j. angielskim. Do III etapu zakwalifikowali się : Filip Jurgiel klasa 5c, Marcjanna Jurgowiak, Bogusława Eichstadt oraz Nadia Kujawska z klasy 6b. Jury jednogłośnie uznało, że laureatem projektu zostaje Nadia Kujawska. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział.

Czytaj więcej: Podsumowanie projektu „The Voice of SP3”

WZOROWA KLASA

Uczniowie oddziału IV przez cały rok szkolny 2017/2018 uczestniczyli w programie „Wzorowa klasa”, którego celem było między innymi zapobieganie zachowaniom agresywnym, kształtowanie u uczniów postaw troski o bezpieczeństwo własne i innych, odpowiedzialności za swoje zachowania, pobudzanie pozytywnej aktywności oraz wdrażanie do współpracy. Dzięki założeniom programowym każdy uczeń sam pracował na swoją ocenę, ale poszczególni uczniowie danej klasy pracowali na ocenę tej klasy. Nadszedł czas podsumowania całorocznej pracy uczniów wszystkich klas IV. Koordynator programu-Małgorzata Jaroszyk, dnia 13czerwca ogłosiła wyniki. Zaszczytne I miejsce i tytuł „Wzorowa klasa” otrzymała klasa IV e, która uzyskała najwyższą średnią na I semestr oraz na koniec roku. Uczniowie z dumą będą teraz nosić specjalne przypinki wykonane dla nich, które mają im przypominać o koleżeństwie, uczciwości, aktywności, wzajemnej pomocy, zgodnej współpracy i współodpowiedzialności, bo takie postawy reprezentują zwycięzcy, których zadaniem jest motywować innych do lepszego zachowania, by każdy pamiętał, że przecież wystarczy tylko chcieć.

Małgorzata Jaroszyk

Czytaj więcej: WZOROWA KLASA