Search

Za kasztany i żołędzie wiedzy Ci przybędzie

Po raz kolejny nasza szkoła wzięła udział w konkursie organizowanym przez Nadleśnictwo Podanin i odniosła sukces. Dzięki zaangażowaniu naszych uczniów zebraliśmy 2317 kg kasztanów i żołędzi, zajmując wysokie czwarte miejsce. 05 grudnia w siedzibie Nadleśnictwa Podanin odbyła się uroczystość wręczenia nagród uczestnikom VI edycji konkursu. Nasza szkoła otrzymała laptop i myszkę. Laureatem naszej szkoły został Mikołaj Wasik z klasy 6b, który uzbierał 208 kg „owoców” i otrzymał nagrodę indywidualną. Wszystkie dzieci, które przyniosły 20 kg lub więcej „karmy” otrzymały upominki od organizatora konkursu. Uczniowie, którzy zebrali ponad 100 kg kasztanów i żołędzi (w naszej szkole – Mikołaj Wasik i Hania Dygułła z klasy 6b) zostali zaproszeni do kina Noteć na film pt. „Mikołaj i spółka” oraz warsztaty, w czasie których dzieci wykonywały jeżyki z szyszek i gałązek sosnowych. Wielką niespodzianką była pizza. Za zaangażowanie dzieciom i rodzicom bardzo dziękujemy. Zebrane kasztany i żołędzie pozwolą dzikim zwierzętom przetrwać zimę.

Małgorzata Balicka

Czytaj więcej: Za kasztany i żołędzie wiedzy Ci przybędzie

My superhero – konkurs z języka angielskiego.

 

Podziękowania, wyrazy uznania i gratulacje dla młodych artystów z klas I-III, którzy zaprezentowali swój talent plastyczny w konkursie ‘My superhero’ wybierając jednego z ulubionych bohaterów bajek Disneya. Grudniowi zwycięzcy to:

I miejsce Olga Kulesza 3b

II miejsce Angelika Wypich 3e

III miejsce Aleksandra Dyguła 1b

Wyróżnienia:

Kacper Kuzara 1a

Anastasia Staszak 1b

Antoni Strzępka 3b

Jakub Zawartka 3b

Prace uczniów można zobaczyć w zakładce prace uczniów i wkrótce na szkolnej wystawce.  

 

Katarzyna Kozakiewicz ,Małgorzata Muzolf

Czytaj więcej: My superhero – konkurs z języka angielskiego.

Przedszkolaki z wizytą w naszej szkole.

Oddziały 1 zaprosiły gości do naszej szkoły. Były to grupy 6-cio latków z Przedszkola Miejskiego nr 5 ,, Żeglarze” oraz z Niepublicznego Przedszkola nr 2 grupa ,, Szewczyki”. Spotkanie rozpoczęło się występem z okazji ,,Dnia czarnego kota”. Po obejrzeniu przedstawienia dzieci podzielone na grupy rozeszły się do klas, aby razem ze swoimi starszymi kolegami spędzić czas. W salach lekcyjnych brały udział w lekcji o przygotowaniu ptaszków do zimy. Wspólnie dzieci obejrzały prezentacje o ptakach, rozwiązywały zagadki oraz wykonały prace plastyczną ,, Karmnik dla ptaszków”. Współpraca przedszkolaków i pierwszoklasistów przebiegała bardzo dobrze. Po lekcji nasi goście spacerowali po szkole i poznawali jej teren. To było miłe spotkanie zakończone słodkim upominkiem w ramach podziękowania od przedszkolaków. Na pewno niektóre z dzieci trafią od września do SP3. Serdecznie zapraszamy!

Justyna Wiśniewska

Czytaj więcej: Przedszkolaki z wizytą w naszej szkole.

Projekt plastyczny zakończony.

Od 4 grudnia w holu głównym szkoły można podziwiać wyjątkowe prace plastyczne uczniów klas czwartych. Zgodnie z założeniami nowej podstawy programowej dla uczniów szkół podstawowych realizowali oni, w ramach samokształcenia, projekt plastyczny, pt. Świat skąpany w kolorach- pejzaż jesienny. Zaprezentowane prace to niepodważalny dowód na to, że w SP 3 uczą się wyjątkowo uzdolnieni uczniowie.

A. Frankowska

Czytaj więcej: Projekt plastyczny zakończony.

Wolontariusze psiakom

Ponad miesiąc temu, w Dzień Kundelka -przypadający 25 października – uczniowie ze Szkolnego Koła Wolontariatu ogłosili wśród całej społeczności Szkoły Podstawowej nr 3 - wielką akcję wolontariacką z myślą o pieskach z CHODZIESKIEGO PUNKTU ADOPCYJNEGO. W trakcie minionego miesiąca uczniowie naszej szkoły przynosili sporo różnych podarunków dla piesków. Była karma sucha, puszki, smycze, miski, różne zabawki (gumowe i pluszowe), sporo ręczników, kocyków i poduszek. Ilość darów była naprawdę imponująca. Takie postawy należy rozwijać i wspierać – za co podziękowania należą się również RODZICOM naszych uczniów. Przypadający 5 grudnia Dzień Wolontariusza oraz Mikołajki – stały się doskonałą okazją, aby podsumować akcję i udać się do punktu adopcyjnego. Reprezentujący całą szkołę wolontariusze – przedstawiciele każdego oddziału- w czerwonych czapeczkach udali się więc z wizytą do Punktu Adopcyjnego. Mimo sporej grupy uczniów nie łatwo było wszystko zabrać. Ilość zgromadzonych podarunków zaskoczyła mile Panią Karolinę Romaszewską – opiekującą się pieskami. Opowiedziała też uczniom o działalności punktu i o tym, w jaki sposób wykorzysta zebrane środki. Uczniowie mogli też pogłaskać i wyprowadzić jednego z podopiecznych oraz podkarmić smakołykami wszystkie psiaki. Niektóre z nich dostały również zabawki, które natychmiast schowały do swoich domków. Dziękujemy serdecznie za wzorowe, ogromne zaangażowanie w akcje wszystkim uczniom oraz ich rodzicom – brawo!

Małgorzata Jesko-Doręgowska

Opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu

Czytaj więcej: Wolontariusze psiakom

Pokonkursowa gala konkursu – „Warto wiedzieć, warto zobaczyć”

W dniu 6 grudnia o godz. 13.30 w Auli Uniwersytetu Adama Mickiewicza im. bpa. Jana Lubrańskiego, odbyła się uroczystość wręczenia nagród i wyróżnień w konkursie „Warto wiedzieć, warto zobaczyć, Powstanie Wielkopolskie w mojej okolicy”, zorganizowanym przez Departament Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu dla nauczycieli bibliotekarzy. Celem konkursu było: pogłębienie więzi ze środowiskiem, kulturą i tradycją oraz rozszerzenie zainteresowań historycznych i świadomości patriotycznej uczniów. Przystępując do konkursu, opracowano scenariusz projektu pt. „Śladami Powstańców Wielkopolskich”, realizowanego w naszej szkole w „przeddzień” obchodów setnej rocznicy wybuchu powstania. Uroczystą galę uświetnił wykład prof. Zbigniewa Pilarczyka z Instytutu Historii UAM oraz koncert muzyki współczesnej w wykonaniu artystów Teatru Muzycznego. Z uwagi na wysoki poziom nadesłanych prac, dyplomami i upominkami uhonorowani zostali wszyscy, biorący udział w konkursie.

Iwona Kosowska

Czytaj więcej: Pokonkursowa gala konkursu – „Warto wiedzieć, warto zobaczyć”

„ I Ty możesz zostać św. Mikołajem”

Jak co roku, przed Świętami Bożego Narodzenia organizujemy akcję charytatywną „ I Ty możesz zostać św. Mikołajem”. W naszych działaniach wesprzemy najbardziej potrzebując e rodziny z naszej szkoły. Zbieramy trwałą żywność np.: makaron, ryż, kaszę, cukier, mąkę, herbatę, mleko, dżemy, kakao, słodycze, a także zabawki i środki czystości. Akcja trwa od 6 – 16 grudnia. Dary przekazujemy wychowawcom lub pedagogowi.

 

Liczymy na Państwa pomoc!

Barbara Pilarska

Czytaj więcej: „ I Ty możesz zostać św. Mikołajem”

Brydż w Trójce

Brydż nie tylko sportowy- innowacja pedagogiczna dla siódmoklasistów w Szkole Podstawowej nr 3

Brydż to nie hazard warto uczyć go w szkole.

Od października grupa uczniów klas siódmych uczestniczy w zajęciach gry w brydż. Dlaczego wart grać w tą grę? Brydż rozwija logiczne myślenie i tym samym poprawia funkcjonowanie mózgu. Gra ta uczy jak doskonalić matematyczne zdolności uczniów ponieważ wdraża uczniów do rachunku prawdopodobieństwa, daje łatwość rozwiązywania zadań i problemów, zdolność przewidywania zdarzeń, spójnego działania, ćwiczy cierpliwość i konsekwencję. Uczy wyciągania wniosków, analitycznego myślenia, myślenia negatywnego (wyciąganie wniosków poprzez skreślanie najgorszych lub niepasujących opcji). Tymczasem – jak wynika z badań edukacyjnych – grający w brydża uczniowie osiągają znacznie lepsze wyniki w nauce od swoich niegrających rówieśników. Widać to nawet w szkołach, gdzie nie ma sportowych klas, a jedynie zajęcia dodatkowe z brydża. Osoby grające w brydża na starość rzadziej zapadają na chorobę alzheimera, dłużej mogą się cieszyć życiem. Gra w brydża wpływał również na rozwój takich cech osobowości ucznia jak pamięć, zdolność koncentracji, dokładność działań, wyobraźnia, współpraca z partnerami oraz dochowanie zasad fair play. Tu główną rolę odgrywają faktyczne umiejętności, a nie blef, przypadek i psychologia .Słynnym brydżystą był twórca Microsoft Bill Gates.

Czytaj więcej: Brydż w Trójce

NIE PAL PRZY MNIE PROSZĘ W KLASACH TRZECICH

W dniach od 22 do 28 listopada przystąpiliśmy do ogólnopolskiego programu edukacji antytytoniowej ,,Nie pal przy mnie proszę” w klasach III szkół podstawowych. Program ma charakter profilaktyczny, jest realizowany pod patronatem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Chodzieży. Głównym celem programu było zmniejszenie narażenia dzieci na bierne palenie. Uczniowie poszerzyli swoje informacje na temat odpowiedzialności za własne zdrowie. Podczas zajęć nauczyciele uświadomili uczniom, że oddziaływanie dymu papierosowego związane z biernym paleniem jest tak samo szkodliwe jak czynne palenie w oparciu o prezentację multimedialną pt. ,,Sąd nad papierosem” Zajęcia miały również na celu wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie przy nich palą papierosy. Podczas zajęć uczniowie rozwiązywali krzyżówki, wykonywali gazetki klasowe z wykonanych kolorowanek oraz przygotowywali własne prezentacje PowerPoint. Zajęcia w ramach opisywanego programu cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony dzieci – chętnie wykonywały polecenia i zadania. Poprzez uczestnictwo w programie, w różnych formach zajęć, dzieci miały okazję poznać, utrwalić i przypomnieć podstawowe tezy dotyczące zdrowego stylu życia, bez nałogu nikotyny i papierosów.

D. Janowiak

Czytaj więcej: NIE PAL PRZY MNIE PROSZĘ W KLASACH TRZECICH

„Przyroda w makro i mikro skali”

We wtorek 28 października odbyły się warsztaty z mikroskopowania „Przyroda w makro i mikro skali” dla uczniów klas czwartych. Okazało się, że mikroskopowanie to świetna zabawa, ponoć nawet lepsza niż surfowanie po internecie. Dlaczego? To oczywiste. Mikroskop odkrywa przed nami niewidzialny „gołym” okiem świat przyrody. Bierzesz do ręki, szkiełko – preparat, bez szczególnego entuzjazmu, bo przecież oprócz „kropki” nie widzisz na nim nic?... Nagle dostrzegasz coś, czego nigdy wcześniej nie widziałeś, na dodatek okazuję się, że to „coś” jest cząstką samego Ciebie! Zabawa okazała się jeszcze bardziej przednia, kiedy należało wykonać preparat samodzielnie. Pomimo, że wypreparowanie materiału mikroskopowego wymaga ogromnej cierpliwości, precyzji i skupienia uwagi, wszyscy uczestnicy podeszli do zadania z ogromnym zapałem i entuzjazmem. A potem ta niepewność i nieprzewidywalność… Czy się udało i co odkryjemy zerkając w soczewkę okularu? Wreszcie preparat „wylądował” na stoliku, śruby makro i mikro „poszły w ruch”, a potem… okrzyków zachwytu i zdumienia nie było końca. Niestety pod koniec zajęć wszystkich uczestników warsztatów dopadło niezadowolenie. Pomimo, że zajęcia trwały dłużej niż zaplanowano, uczniowie byli rozczarowani, że czas w szkole mija tak szybko i że pora kończyć. Na zakończenie warsztatów, każdy uczestnik otrzymał certyfikat młodego badacza oraz zapewnienie, że ciąg dalszy fascynującej przygody z mikroskopowaniem wkrótce nastąpi. Po raz kolejny okazuję się, że połączenie nauk laboratoryjnych i kreatywnej zabawy to najlepsze rozwiązanie, aby obudzić pasję młodego przyrodnika.

Ewelina Domańska

Czytaj więcej: „Przyroda w makro i mikro skali”