Search

Pierwszoklasiści rozpoczęli fluoryzację.

W naszej szkole kontynuowana jest profilaktyka próchnicy zębów metodą nadzorowanego szczotkowania preparatami fluorkowymi. Do tej profilaktyki dołączyli uczniowie oddziałów pierwszych. Fluorowanie zębów będzie prowadzane raz w miesiącu. Do każdej z klas 1 przyszła z pogadanką p. higienistka, która opowiedziała o tym skąd bierze się próchnica zębów, jakie są następstwa braku higieny jamy ustnej. Fluor jest jednym z pierwiastków śladowych, zmniejszających podatność szkliwa zębów mlecznych i stałych na działanie czynników odwapniających i próchnico twórczych. W jamie ustnej fluor działa przeciwbakteryjnie, osłabiając zdolności fermentacyjne bakterii oraz hamując wytwarzanie kwasów przez bakterie. W nadzorowanym grupowym szczotkowaniu zębów u dzieci w szkole, stosuje się żel bezpośrednio na szczoteczkę do zębów. Zastosowanie się do zaleceń świadczy o prawidłowej postawie i dojrzałej odpowiedzialności Rodziców za zdrowie swoich pociech. Zabiegi te są również ważnym elementem edukacji zdrowotnej, gdyż umożliwiają uczniom nabycie umiejętności prawidłowego czyszczenia zębów.

Justna Wiśniewska

Czytaj więcej: Pierwszoklasiści rozpoczęli fluoryzację.

Dary i zapachy jesieni.

Jesień jest niezwykle inspirującą do wszelkich zajęć porą roku. Bogata w kolory, zapachy, dary – daje ogromny zakres możliwości do rozmów, zabaw i tworzenia – aktywizując nasze, wszystkie zmysły. W minionym tygodniu i u nas nie zabrakło możliwości do rozpoznawania zgromadzonych w klasie i przyniesionych przez uczniów darów jesieni. Ocenialiśmy ich zapach, wygląd – ucząc się przy okazji opisywania – wzbogacając słownictwo w odkrywcze cechy- przymiotniki. Twórczości sprzyjały zawiązane oczy, przez co – to nos (zapach) i dłonie (dotyk) musiały odgadnąć otrzymany, jesienny dar. Mówiliśmy również o sposobach przechowywaniu owoców i warzyw na zimę oraz o tym, jak można LATO zamknąć w słoiku? Uczniowie zrobili własne, „plastyczne” przetwory, które przechowujemy na półce w klasowej spiżarni  Trzecioklasiści zadawali sobie zagadki, w których należało za pomocą czasowników i przymiotników opowiedzieć o tym, co ma się na myśli. Była też zabawa w jesienne Dabble, która na koniec zajęć wymagała od uczniów spostrzegawczości i doskonale opanowanego słownictwa dotyczącego jesieni.

Małgorzata Jeśko-Doręgowska

Czytaj więcej: Dary i zapachy jesieni.

Dzień GRZECZNOŚCI w 3b

25 października obchodzono w naszej szkole Dzień Grzeczności. Uczniowie wchodząc do szkoły otrzymywali naklejki „Mówię: dzień dobry!” od pani pedagog, opiekuna Samorządu Szkolnego, oraz przedstawicieli uczniow. Podczas zajęć przypomnieliśmy natomiast o zasadach właściwego zachowania. Wspólnie przeczytano KODEKS GRZECZNOŚCI, który stał się powodem dyskusji, podczas której uczniowie wyciągali wnioski. Na ich podstawie wyłonieni zostali i docenieni przez klasę MISTRZOWIE DOBRYCH MANIER – którymi zostały Laura i Nadia. Brawo! Nie zabrakło muzycznego akcentu, kiedy podczas tematycznych piosenek głośno wyśpiewywano w klasie „magiczne słowa”. Uczniowie odegrali też scenki dotyczące znanych im sytuacji, w których należało użyć „magicznych słów”. Była to też okazja do podziękowań czy przeprosin klasowych kolegów i koleżanek, co okazało się bardzo ważnym i znaczącym gestem. Wyjaśniliśmy sobie, co oznacza więc szeroko rozumiana KULTURA, zwracając szczególną uwagę na zachowanie wobec innych osób i właściwą, wzorową postawę w każdej sytuacji, gdzie się znajdujemy – reprezentując siebie samych, jak i szkołę, której jesteśmy uczniami. Ogłoszony też zastał - już tradycyjnie w naszej szkole – konkurs „Super trójki z Trójki”, którego wyniki poznamy w czerwcu. Ten dzień był też idealną okazją do przeprowadzenia pierwszych, klasowych wyborów do SAMORZĄDU ODDZIAŁU 3b. Z właściwą świadomością - po porcji dzisiejszych informacji o kulturze, dobrych manierach oraz wzorowych postawach – uczniowie zaproponowali kandydatów, na których zagłosowali. Naszymi PRZEDSTAWICIELAMI zostali: Aleksander, Mikołaj i Laura. Serdecznie Wam gratuluję i życzę owocnych działań, wspaniałej współpracy oraz rozwijania wzorowych postaw.

Małgorzata Jeśko-Doręgowska

Czytaj więcej: Dzień GRZECZNOŚCI w 3b

Uczniowie 1b czytelnikami Miejskiej Biblioteki Publicznej.

Uczniowie pierwszych oddziałów szkoły podstawowej mają do zdobycia wiele kolejnych etapów na swojej drodze edukacyjnej. Po dwóch miesiącach nauki dzieci z klasy 1b udały się z wizytą do Miejskiej Biblioteki Publicznej w celu zapisania się jako czytelnicy oddziału dziecięcego. Zanim uczniowie nabędą trudną, ale podstawową czynność jaką jest umiejętność płynnego czytania na pewno rodzice będą wspólnie ze swoimi pociechami czytali książeczki. Dzieci zapoznały się ze zbiorami przeznaczonymi dla uczniów klas młodszych oraz z zasadami wypożyczania książek i korzystania z czytelni. Pani bibliotekarka- p. Ela opowiadała dzieciom o tym jak należy na co dzień obcować z książką, dlaczego warto czytać, pokazała jak wygląda karta biblioteczna i do czego ona służy. Dzieci zostały poinformowane o wolnym dostępie do półek i umiejętnym wyszukiwaniu ulubionych pozycji książkowych. Prezentowane książki przygotowano z myślą o tym, aby zaciekawić przyszłych czytelników i zachęcić do obcowania z książką. Z entuzjazmem przeglądali bogato ilustrowane książki o różnej tematyce. Wśród nich ogromne zainteresowanie wzbudziły pozycje na temat ras zwierząt oraz ich wychowaniu. Niezwykle ciekawe okazały się również książki o charakterze edukacyjnym z różnych dziedzin wiedzy tj.: kosmos, przyroda, historia. Na zakończenie uczniowie mogli samodzielnie, bez ograniczeń przeglądać księgozbiór biblioteki, a wybrane książeczki wypożyczyć do domu. Będziemy systematycznie korzystać z zasobów MBP i różnych towarzyszących tam imprez.

Justyna Wisniewska

Czytaj więcej: Uczniowie 1b czytelnikami Miejskiej Biblioteki Publicznej.

Kreatywna matematyka

We wtorek, 24 października uczniowie klasy 3b wraz z wychowawcą gościli na swojej lekcji matematyki rodziców. Zajęcia, pt. „Rozwijanie myślenia i wyobraźni matematycznej” miały na celu nie tylko wyjaśnienie - czym jest i w jakim celu warto rozwijać myślenie matematyczne, ale przede wszystkim miały pokazać możliwości i sposoby rozwijania wyobraźni matematycznej. Poprzez wspólne zadania, zabawy i pytania problemowe wychowawczyni klasy zachęcała rodziców do niestandardowej nauki z dziećmi, aby uczniowie nie czuli się zniechęceni do ciągłego obliczania działań, a rozwijali swoje matematyczne myślenie podczas niepozornych zadań, których organizacja jest w możliwościach każdego rodzica. Matematyczna wyobraźnia to przecież nie tylko cyfry i działania, ale coś znacznie szerszego:

- umiejętność korzystania z matematyki w życiu codziennym

- budowanie strategii opartych na myśleniu matematycznym

- umiejętność czynnościowego nauczania

- sztuka podejmowania decyzji

- umiejętność stosowania przez ucznia kompetencji cyfrowych w rozwiązywaniu problemów (…)

Dzisiejsze zajęcia miały więc zachęcić rodziców do współudziału w rozwijaniu kompetencji matematycznych u dzieci. Pokazywały narzędzia i metody nauczania kreatywnego rozwiązywania problemu matematycznego. Miały przekonać, iż wyobraźnia matematyczna jest podstawą matematycznego myślenia i sukcesu – w czym wspólnie mamy wspierać uczniów. Dziękuję wszystkim Rodzicom za udział w zajęciach i mam nadzieję, że zachęcą one do wspólnych z dziećmi zabaw i aktywności, w których „przemycona do świadomości” będzie właśnie matematyka.

Małgorzata Jeśko-Doręgowska

Czytaj więcej: Kreatywna matematyka