Search

W atmosferze ŚWIĄT

Cudowne, wykonane przez cały zespół klasowy - pisanki! Żółciutkie pisklaczki, zakodowane zadania wielkanocne, rozważania nad tekstem o świętach oraz tym, co włożyć do wielkanocnego koszyczka; sąd nad jajkiem, a także odpowiedź na pytanie - czy w święta kica zając czy królik z udziałem żywego okazu oraz czekoladowe jajeczka i życzenia - to wszystko, co wprowadziło nas dzisiaj w radosną i życzliwą atmosferę ŚWIĄT WIELKANOCNYCH ... Bardzo dziękuję Alicji i Anastazji oraz ich Rodzicom za pomoc w atrakcyjnym przeprowadzeniu zajęć :-) Cudownych ŚWIĄT WSZYSTKIM!

 

Małgorzata Jeśko- Doręgowska

Czytaj więcej: W atmosferze ŚWIĄT

Dzień Mózgu

Europejski Tydzień Mózgu - to jedna z propozycji realizowanych w klasach trzecich podczas trwających w marcu dni matematyki i w ramach zajęć projektu „Kreatywność bez granic”.

Światowy Tydzień Mózgu stanowi okazję do zgłębienia wiedzy na temat naszego mózgu. Dzięki rozwojowi medycyny żyjemy coraz dłużej, bo mamy coraz większą świadomość, jak dbać o swój mózg i jego funkcjonowanie, czyli jak go trenować, aby służył nam na dłużej.

Od czego zacząć trening mózgu? Przede wszystkim uświadomić sobie, że w mózgu rozwinęły się miliony połączeń nerwowych. Jednak poprzez trzymanie się utartych szlaków, dostarczamy swojemu mózgowi zbyt mało stymulacji, by mógł dalej się rozwijać. Dlatego tak istotne jest codzienne wykonywanie zadań, które pobudzają mózg do pracy poprzez aktywowanie nowych połączeń nerwowych. Co więc zrobić, aby mózg starczył mi na dłużej? TRENOWAĆ , ODŻYWIAĆ , DOTLENIAĆ.

Uczniowie obejrzeli prezentację dotyczącą budowy i funkcjonowania mózgu, ale przede wszystkim dowiedziały się, że warto rozwijać pracę obu półkul, gdyż odpowiadają one za inne "zadania". Była to okazja do różnych, aktywizujących zasoby obu półkul zadań, takich jak wejście po schodach tyłem, dotarcie do swojego miejsca w klasie inną drogą niż zwykle, gra „Sudoku” na czas, łamigłówki w parach, żonglowanie piłeczkami, taniec wg kodu i wiele innych propozycji. Wniosek jednak jest jeden - mózg trzeba trenować! Było to jednocześnie przypomnienie i pokazanie różnych sposobów i możliwości ułatwiających uczenie się. Zachęcamy do korzystania z tych możliwości.

 

Małgorzata Jeśko-Doręgowka

Czytaj więcej: Dzień Mózgu

Polubić geometrię

Miesiąc marzec i jego KRÓLOWEJ - MATEMATYKI - obfitował w pobudzaniu w uczniach zainteresowań geometrią i rozwijaniem wyobraźni przestrzennej. Praktyczne zadania w formie zabaw takie jak  mierzenie ławki szkolnej, dywanu klasowego czy tablicy powodowały duże zaangażowanie i zainteresowanie tematem. Wspólna konsultacja, grupowe działanie wspaniale rozwijało w uczniach myślenie przestrzenne - do którego wprowadziły nas kolorowe kubeczki wykorzystywane w programie „Kodowanie na dywanie”. Było też układanie kształtów z patyczków kosmetycznych, tworzenie figur ze szpilek oraz gumek recepturek i wzajemna nauka w ławkach i grupach. Uczniowie poradzili też sobie doskonale z nauką tworzenia prezentacji multimedialnych, których bohaterami kolejnych slajdów były figury geometryczne. Rezultaty były wspaniałe! Brawo!

Małgorzata Jeśko-Doręgowska

Czytaj więcej: Polubić geometrię

WARSZTATY WIELKANOCNE W 3C

Wielkanoc tuż tuż….Przygotowania do świąt wszystkim kojarzą się z kolorowymi pisankami, kraszankami oraz wiankami z bukszpanu. W poniedziałek uczniowie klasy 3 c uczestniczyli w warsztatach plastycznych prowadzonych przez Panie z Tytki Pomysłów. Na zajęciach uczniowie wykonywali piękne ażurkowe jajka z włóczki, które oplatali na balonach. Dodatkowo tworzyli drewniane stojaczki z jajkiem, kurczaczkiem lub zającem, które dla wzmocnienia efektu „wow” malowali farbami, dekorowali bibułą i brokatem. Przepiękne prace z pewnością trafią na świąteczne stoły w domach dodając im blasku i wyjątkowości. Miła i twórcza atmosfera udzieliła się wszystkim trzecioklasistom oczekującym z niecierpliwością Świąt Wielkiej Nocy.

Anna Przekop

Czytaj więcej: WARSZTATY WIELKANOCNE W 3C

Wielkanocny zajączek dla kl.1b.

Zwyczaj poszukiwania prezentów od zajączka wielkanocnego przywędrował do Polski z Europy Zachodniej, a dokładniej z Niemiec. Dzieci z wielką radością przyjeżdżają do lasu, żeby odszukać ukrytych pod drzewami słodkich niespodzianek Wczoraj dzieci z klasy 1b wyruszyły na poszukiwanie małych prezencików ukrytych pod liśćmi przez zajączka wielkanocnego. Czekoladowe lizaczki i pięknie opakowane książeczki bardzo szybko znalazły swoich właścicieli. Wszyscy wróciliśmy do szkoły z uśmiechami na twarzy.

Justyna Wiśniewska

Czytaj więcej: Wielkanocny zajączek dla kl.1b.